maanantai 9. joulukuuta 2013

VENYTTELY POSTAUS. !

Vihdoin ja viimein sain aikaseksia postauksen. Teen tän venyttelyyn liittyen koska multa on paljon kysytty millassia venytyksiä teen ja vastaus on ollut että " en venyttele" koska en oikeesti venytellyt. Nyt mulla on ollut liikuntakielto siis 12 viikkoa ja vielä 1-2 viikkoa jäljellä, en aio kertoa syytä täällä julkisessa mediassa. No mut liikuntakiellon aikana oon nyt sitten alkanut oikeen kunnolla venyttelemään!

MUISTA AINA ->
-hengittää rauhallisesti ja syvään.
-pitää hyvä ryhti
-venytys enintään vain 60s!
-älä venytä niin paljon että kyyneleet virtaa :D
-ole kärsivällinen 





Alkuun teen aina 100 relevetä 1.asennossa ja pito ylhällä 50 s.

Sen jälkeen teen 50 relevetä molemmissa asennoissa
->

Näiden jälkeen teen pitkät venytykset. Oon jokaisessa venytyksessä 60 sekunttia ellen toisin kirjoita alle.
ylimmäisessä vas. olen 20 sekunttia
ylhäällä oik. ja alhaalla olevat on 30 s venytyksiä. 

tämän tekeminen vie multa aikaa noin. 45-60min mutta tällä hetkellä mulla ei siis ole mitään muuta treeniä vielä korkeintaan vaan kävelyä ja vähäistä uimista :( 

12 kommenttia :

  1. Herrajesta oot notkee<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hah mut voisin olla notkeemipiki joten venyttelen ;)

      Poista
  2. Venytysaika on jokaisella yksilöllinen, ei kaikille sovi tehä maks 60s venytyksiä, toisille vaan sopii pidemmät venytykset. tää asia ei oo oikeesti mustavalkonen, se mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi toiselle.:-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep asia on just näin! :) Itekki teen välillä jopa 2 min venytyksiä riippu iha liikkeestä! Meille on vaa sanottu monissa eri paikoissa että vain 60 s xon hyvä mutta itekki oon sitä mieltä että siinä on joustamisen varaa ;)

      Poista
  3. Vau oot tosi taitava! Harrastatko balettia balettioppilaitoksessa? :) Minä olen ensivuonna pyrkimässä sinne ammatilliseen koulutukseen. Osaatko kärjillä fouette piruetteja? Olisi kiva nähdä videoita pirueteista. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En opiskele. Oon kyllä siellä ek-kurssilla! Ja onne kokeisiin! Ja no en oikeemosaa , meilöä ei ole vielä opetettu ees piruetteja kunnolla :D mutta kyl oon muutaman fouetten pääsy mutta päin seiniä ne vielä menee joten videoita ei tule XD

      Poista
  4. ois kiva jos tekisit jotai selkävenytysohjeita ! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En venyttele kauheesti selkää koska se sattuu niin paljon ja sen takia mun selkä on ku rautakanki XD

      Poista
  5. Löysinpähän jonkun pitämän tanssi blogin vihdoin :) Selasin tässä kerralla koko blogisi läpi ja musta noitten sun aikataulujen ja esitysten ja harjoistusten venäjällä perusteella vaikutat ihan älyttämän lahjkaalta :3 Tanssin itse balettia, mutta nyt on vasta 4 vuosi menossa, joten harjoittelemisen varaa on XD Oot ihan älyttömän notkee ja ois tosi kiva saada videota susta tanssimassa :3 Joo ehkä mä jätän nää plörinät vähän vähemmälle :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi kiitos! Ja no oon yrittäny ladata joita videoita mut se ei onnistu.. mut voin vieä yrittää

      Poista
  6. Mikä ikinä sulla olikaan, niin toivon, että se on ohi nyt, ja saat tanssia taas! Kuvista päätellen olet synytynyt tanssimaan, tuollaisesta kropasta haaveilevat monet! Uskon, että jos nyt vaan jatkat tanssimista ja pidät myös huolta itsestäsi (fyysisesti ja henkisesti), sut voi joidenkin vuosien päästä nähdä jonkun suuren oopperatalon päälavalla ammattitanssijana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi herranjumala en kestä tollasta kehumosta..kiitos aivan järkyttävästi , tää piristää huimasti varsinkin nyt ku oon epävarma ittestäni :(

      Poista